Tarakonaz

Geriausias Lietuvos vairuotojas 2011

Jau dešimtą kartą Lietuvoje organizuojamas konkursas, kurio metu bandoma išsiaiškinti, kas yra pats geriausias vairuotojas visoje Lietuvoje. Dalyvauja visi norintys ir turintys ne mažesnę nei 3 metų patirtį. Tad šiais metais jau galėjau dalyvauti ir aš! Galėjau ir dalyvavau.

1 etapas. Atsakiau į klausimus gazas.lt puslapyje ir išsiunčiau. Prieš 3 ar 4 dienas sulaukiau laiško su kvietimu atvykti į Regitrą. Viskas. Nėr ką daugiau pasakot.

2 etapas. Atranką į finalą sudaro 30 klausimų ir figūrinis važiavimas 2 automobiliais. Į teorinę dalį mūsų atėjo iš viso 86 žmonės (aš maniau, kad 100, bet netoli tiesos buvau). Klausimai buvo įvairūs. Pavyzdžiai: “kas tepalo žymėjime “10w40 SL” nurodo tepalo kokybę?”, “kokia didžiausia bauda skiriama už KET pažeidimą?”, “koks populiariausias pardavinėjimas automobilis autoplius.lt rugpjūčio mėnesį?”, “ką reiškia trumpinys EBD?”, “ką reiškia V, T, Q žymėjimai ant padangų?”, “kas laimėjo 1000km lenktynes šiais metais?”, “kaip žymimos Toyota sportinės versijos šiais metais?”, “kokie žurnalai apie automobilius leidžiami Lietuvoje?”, “Kokia Toyota Auris HSD co2 emisija?”, “kokios Goodyear padangos apdovanotas kažkokiu baltosios gulbės apdovanojimu?” ir t.t. Tai kaip matosi, klausimai ne iš KET, labiau bendras išprusimas, domėjimasis, kaip ir… Senesni dalyviai atskleidė, kad tokio tipo klausimai visada būna, tad kitiems metams reikėms vėl pasižiūrėt remėjus (Toyota, Goodyear ir t.t.) ir pasidomėt apie jų propaguojamas prekes. Šiam kartui nieko nesiruošiau išskyrus tai, kad pažiūrėjau Auris HSD co2 emisiją, nes Dominykas Danys patarė. Ir neprašoviau, nes klausimas apie tai buvo. Rezultatus skelbė garsiai… Su nekantrumu laukiau savo pavardės. Daugiausiai padaryta klaidų – 25 (tiek padarė daugiau nei vienas žmogus). Ir tada iš eilės vardino visus, kol priėjo 7 klaidų skaičių ir pasakė, kad visi jie ir padarę mažiau, pateks į antrą dalį (slalomą). Aš padariau 5 klaidas. Tai buvo mažiausias klaidų skaičius iš visų. Aišku, ne aš vienas. Mūsų tokių šaunių buvo 5 berods. Kadangi už kiekvieną klaidą skiriamos 5 baudos sekundės slalome, mes, padarę po 5 klaidas, turėjom pranašumą prieš kitus. Tad kol kas man sekėsi tikrai geriau, nei tikėjaus. Ir štai 15 mūsų atėjo į Regitros aikštelę. Ten pamatėm diiidelį Toyota Land Cruiser ir Toyota Auris HSD. Jooo. Aš esu vairavęs Toyota Previa, tad dėl gabaritų nedaug tebijojau, tik biškį. Pradėjom nuo džipo… Startavau gerai, porą klaidų buvo apsisukinėjant, bet kuoliuko nekliudžiau, tiesiog šiaip taisytis daug reikėjo. Ir po to parkuojantis galu su džipu irgi sekėsi labai neblogai. Padariau 3 ar 4 laiką iš visų ir nieko neužkliudžiau. Vėliau sėdau prie Auris HSD vairo. O ten pavarų svirtis įdomi. Kaip joystick’as aka linksmakotis. Tipo stovi visada vienoj padėty, o kai perjunginėjant nukreipi į kurią nors padėtį, atleidus tą linksmakotį, jis pats atšoka atgal į tą pradinę padėtį. Labai patogu, kai pripranti. Aš nebuvau labai pripratęs, vieną kartą suklydau. Iš pradžių labai gerai su atbuliniu išvairavau T formos sankryžoj, pagyrė po to mane kiti, kad geriausiai, bet U formos apsisukime sumaišiau su bėgiais ir truktelėjo automobilis į priekį biškį, ko pakako, kad kliudyčiau kuoliuką (10 s bauda). Vėliau susinervinęs kliudžiau dar vieną, tad iš viso 20 s baudų susirinkau iš važiavimo Auris. Bet laikas 39 sekundės. Kažkam 44 buvo pavykę padaryt, tad jei ne tos baudos (jomis aš laiko nesutaupiau), būtų buvę tobula. Bet nieko. Vis vien tarp vilniečių užėmiau 4 vietą, o kadangi į finalą patenka 7 ir 1 moteris, man to pakako, kad patekčiau ir aš. Nusileidau tik Lietuvos automobilių slalomo čempionui J. Eimontui, 2010 m. geriausiam Lietuvos vairuotojui, kuris taip pat ir slalomuose dalyvauja, K. Taškūnui ir D. Daniui, kuris šiaip šaunuolis, žiauriai gerai vairuoja. Taip save guodžiu… Su jais visais trim yra tekę susidurti anksčiau slalomuose ir dar neteko nei vieno jų nugalėt (nors gaaal Dominyką kažkada ir buvau aplenkęs, nepamenu)! Bet gal kada nors…

3 etapas. Finalas Toyota atstovybėj… 24 geriausi vairuotojai iš visos Lietuvos (atvyko 22). Nieko daug nesitikėjau, nes labai gerai jau tai, kad išvis patekau į finalą! Atvažiavau, sutikau dar kolegą iš Peugeot klubo (iš Klaipėdos atrankos), kurį jau sutikęs Fast Lap’uose buvau. Apžiūrėjau transportą, kuriuo bus važinėjama… Toyota Hilux Arctic Edition (su panašiais Top Gear važiavo) su priekaba ir Toyota Aygo… Hilux’o ir priekabos bijojau, nes jis diiidelis ir automobilio su priekaba išvis nė karto nevairavau. Ir dar reikėjo atbulom įsiparkuot. Nu vienžo, baimės daug buvo. Tad apie kiekvieną užduotį atskirai papasakosiu.

  1. Slalomiukas su Hilux ir priekaba. Man reikėjo važiuoti pirmam, tad aš ne tik kad nevairavęs su priekaba, bet ir pažiūrėt į mokančius tai daryt negalėjau. Pro vartus, aštunkę suvažinėjau labai gerai, nei vieno kuoliuko nekliudžiau, o parkuojantis atbulom tai sekės labai nekaip. Užtrukau belenkiek laiko… Nu aišku, nieko nekliudžiau ir į duotą max laiką įtilpau (buvo, kas netilpo). Įspūdžiai geri! Smagu save išbandyt buvo. Ne tik mažiuką Pežuką vairuot moku, škias.
  2. Slalomiukas su Aygo. Nu čia tai susimoviau. Ėjau su mintimi “va čia tai atsilošiu”, bet išėjo priešingai. Blyn, ko aš taip skubėjau, lekiau… 3 kuoliukus pagavau! Tai yra 30 sekundžių baudos!!! Reikėjo vos lėčiau važiuot ir viskas būtų buvę gerai. Nu nieko, pats kaltas. Tiesa, Aygo šūdas, nepatiko man, bukoka mašina.
  3. Padangų įvardijimas. Gulėjo 7 sudėtos padangos, kurių tik raštas matėsi. Davė lapus su apibūdinimais, tokiais kaip “vasarinė padanga, kuri dėvintis keičia raštą”, “žieminė skirta bla bla bla…”. Nu ten jau tokie rimti apibūdinimai, reikėjo tikrai nusimanyt. Turbūt suklydau nemažai. Esu tikras tik dėl to, kad teisingai įvardinau, kuri dygliuota (nes tokia viena buvo).
  4. Atsarginio rato išėmimas. Toyota Land Cruiser… Duodamos 5 minutes ir per jas reikia išimti atsarginį ratą. Nuuu tai pradėjau ieškot kaip atidaryt bagažinę. Užtrukau tikrai ilgiau, nei įmanoma pagalvot. Tada vėl užtrukau bagažinėj beieškodamas rato… Lupau tą kilimą, nieko ten nėra, turbūt nelabai buvo galima lupt. Po to žiūriu, padanga po dugnu, “lauko” pusėj tipo. Ir grandinė kabėjo kažkokia. Nu tai aš iškart už jos. Kur tau, nė velnio ji ten nepadeda niekuo. Paklausiau, kiek praėjo laiko. Sako “3 minutės”. Pasidaviau ir nuėjau. Vėliau paaiškėjo, kad iš 22 žmonių tik 5 tai pavyko! Iš jų vienai moteriai, kuri labai protingai padarė – pradėjo skaityt knygutę, kurioj viskas paaiškinta.
  5. Dviguba užduotis su Toyota Auris HSD automobiliu. Pirmoji užduotis – važiuoti kuo ekonomiškiau; antroji – tam tikrose vietose, kurias parodys keleivio vietoj sėdintis teisėjas, važiuoti tam tikru greičiu (arba 50, arba 70 – jis pasako). Smagumas tame, kad spidometras uždengtas ir matosi tik vidutinės kuro sanaudos. O greitį mato keleivis prie kojų – ten, kaip supratau, GPS stovi su ekraniuku. Pirmyn! Išvažiavom į Ukmergės plentą. Sekėsi gerai. Padariau 3,8l/100km – tiek deklaruoja ir gamintojas. Taip pat, buvau užmetęs akį į rezultatų lentelę, tai mačiau savo kelis greičius – 49 ir 71. Tai vos per 1 km/h klydau. Tiesa, kitų 3 greičių kituose punktuose nepastebėjau, nesimatė – gerai slėpti teisėjui sekėsi. Nu bet jis ir pats mane pagyrė, kad gerai pasirodžiau. K. Taškūnui pavyko padaryt 3,1l/100km sanaudos, beje. Ot šaunuolis, ne?
  6. Teorinė dalis. 10 Regitrinių klausimų ir 8 Toyotiniai. Čia nėr ką pasakot.

Tai tiek įspūdžių… O užėmiau aš 16 vietą finale!!! Turint omeny, kad iš 22, tai nekažką, bet turint omeny, kad tai tarp pačių geriausių, tai visai neblogai. Kitais metais reikės pasirodyti geriau! Konkursas tikrai įdomus, rekomenduoju visiems išbandyti savo jėgas.

2 koment. to “Geriausias Lietuvos vairuotojas 2011”

  1. Koldunas- 2011 10 14, 13:56

    Skamba šiek tiek kaip “geriausias Toytos vairuotojas”.

  2. Tarakonaz- 2011 10 21, 17:37

    Na tai neišvengiama, kai Toyota remia šį konkursą… (:

Rašyti komentarą